Centrum logistyczne Praxisdienst

Centrum logistyczne Praxisdienst

W ciągu ostatnich lat krok po kroku rozbudowywaliśmy nasze centrum logistyczne Praxisdienst, tak że dzisiaj oferuje ponad 7000m² powierzchni magazynowej. Nasz magazyn główny mieści około 40 000 miejsc magazynowych, z czego 35 000 w zautomatyzowanym systemie magazynowym. Dzięki temu możemy przechowywać prawie wszystkie oferowane w naszym sklepie artykuły.


Główny magazyn w Longuich uzupełniają zewnętrzne hale magazynowe w okolicy. Pozwalają nam one czasowo przechowywać duże ilości często zamawianych produktów, a niewielka odległość gwarantuje szybki dostęp. Nasz doświadczony zespół logistyczny wspierany jest również przez w pełni zautomatyzowany system AutoStore. W ten sposób optymalizujemy czas przetwarzania zamówienia, a błędy i pomyłki są praktycznie niemożliwe.


Poniżej prezentujemy więcej informacji na temat tego, jak odbywa się wysyłka w jednym z największych sklepów z zaopatrzeniem medycznym w Europie.

 

Za kulisami Praxisdienst 

W ciagu ostatnich 10 lat Praxisdienst rozwinął się jako jeden z największych sklepów internetowych z zaopatrzeniem medycznym w Europie. Ponieważ ilość wysyłanych paczek zwiększyła się 10-krotnie, konieczna była rozbudowa i modernizacja istniejących powierzchni magazynowych. W latach od 2013 do 2019 w kilku etapach rozebraliśmy stare budynki i postawiliśmy 3 nowe hale magazynowe. 

Magazyn główny w Longuich o powierzchni łącznej 7.000m² mieści 40 000 miejsc magazynowych, z czego 35 000 w zautomatyzowanym systemie magazynowym, na których przechowujemy ok. 35 000 artykułów. Magazyn główny uzupełniają magazyny zaopatrzeniowe w formie zewnętrznych hal magazynowych w bliskim otoczeniu. Te hale magazynowe dają nam możliwość czasowego przechowywania dużych ilości często zamawianych artykułów, które w razie potrzeby można szybko dostarczyć do magazynu głównego

Zrównoważony rozwój jest naszym priorytetem

W 2019 roku uruchomiliśmy instalację fotowoltaiczną na dachu naszego nowego budynku magazynowego. W optymalnych warunkach instalacja ta generuje wystarczającą ilość energii do zaopatrzenia całej infrastruktury logistycznej. Z technicznego punktu widzenia w każdej chwili możliwa jest również rozbudowa tej instalacji.

Jako uzupełnienie do pozyskiwania prądu z energii słonecznej stosujemy również powietrzne pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie LED i wysyłkę neutralną pod względem emisji CO2 przez naszego dostawcę usług przewozowych, firmę DPD, aby utrzymywać nasz ślad ekologiczny na możliwie najniższym poziomie.

Mimo ogromnego zwiększenia naszej powierzchni magazynowej dzisiejsze zużucie energii w dziale logistyki jest mniejsze niż 10 lat temu!

Uruchomienie w pełni zautomatyzowanego systemu magazynowego AutoStore

Większa pojemność i wydajność

Aby dopasować pojemność naszego centrum logistycznego do błyskawicznie zwiększającego się zapotrzebowania, w lecie 2020 roku uruchomiliśmy nasz nowy system magazynowy AutoStore. Bazujący na ruchomych robotach, w pełni zautomatyzowany system jest optymalnie dopasowany do wysokości naszej hali magazynowej i od 2022 roku stwarza 35 000 dodatkowych miejsc magazynowych.


Wyróżniony wieloma nagrodami system AutoStore zapewnia niezrównaną niezawodność działania i pomaga nam osiągnąć znacznie większą wydajność w porównaniu z poprzednimi, manualnymi procesami magazynowymi. Zużycie energii potrzebnej na obsługę systemu AutoStore jest całkowicie pokrywane przez instalację fotowoltaiczną na dachu naszej hali magazynowej.

Optymalna niezawodność dostaw i identyfikowalność

System AutoStore wspiera naszych pracowników magazynowych, którzy obsługują go w systemie dwuzmianowym. Nie ma konieczności ręcznego komisjonowania artykułów, ponieważ inteligentne roboty transportują pojemniki magazynowe bezpośrednio do miejsca pracy osoby obsługującej system.


Całkowita automatyzacja pozwala niemalże na wykluczenie możliwości pomyłek i popełnienia błędu. Dodatkowo korzystanie z systemu magazynowego AutoStore umożliwia spełnienie wymogów prawnych odnośnie zarządzania partiami oraz konsekwentne przestrzeganie zasady “First In, First Out”. Pierwsze doświadczenia w praktyce okazały się bardzo przekonujące: już planujemy rozszerzenie tego w pełni zautomatyzowanego systemu magazynowego.

Niski potencjał błędów i maksymalna szybkość

Od początku 2023 roku nasza logistyka opiera się na wykorzystaniu skanerów kodów kreskowych. Przy ich pomocy rejestrujemy wszystkie artykuły, które trafiają do naszego magazynu. Zebrane przy tym dane, jak np. termin przydatności do użytku, numer serii czy numer LOT, są nie tylko drukowane na dokumentach dołączonych do przesyłki, lecz również cyfrowo udostępniane w koncie klienta. W momencie wycofania określonej partii produktów z obrotu mamy zatem możliwość automatycznego powiadomienia wszystkich nabywców. Jeśli zamówienie zostało podzielone na kilka paczek, nasi klienci otrzymują listę artykułów spakowanych do każdego kartonu, która ułatwia uporządkowanie towaru. 


Ponadto skanowane artykuły są dodatkowo kontrolowane na podstawie wymiarów i wagi. Artykuły o specjalnych wymaganiach dotyczących przechowywania i wysyłki, takie jak produkty chłodzone, są automatycznie rozpoznawane i odpowiednio obsługiwane. To praktycznie eliminuje błędy spowodowane sięgnięciem po niewłaściwy produkt. 

Gotowi do akcji w dzień i w nocy

Ze względu na pandemię koronawirusa i związany z nią ogromny wzrost liczby zamówień pracownicy w naszym centrum logistycznym od początku marca 2020 pracują na zmianach dziennych i nocnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie dziennie wysyłać kilka tysięcy przesyłek. Odstęp czasowy między zmianami zapewnia ponadto, że nasz magazyn nie zostanie wyłączony z funkcjonowania, nawet jeśli jeden z pracowników otrzyma pozytywny wynik testu na SARS-CoV-2 i będzie konieczne objęcie kwarantanną osób, które miały z nim bezpośredni kontakt. W ten sposób możemy zapewnić płynność pracy i utrzymać naszą zdolność do realizacji dostaw. 

 
*plus VAT
Zaloguj się
To enable login with Google, you have to allow it in the dialog for cookie settings: Ustawienia plików cookie
Język & waluta
Polski
  • Deutsch
  • Nederlands
  • Français
  • English
  • Polski
  • Español
  • Italiano
EUR
  • EUR
  • USD $
  • CHF Fr.
  • GBP £
  • DKK Kr.
  • SEK kr
  • PLN
Wybierz specjalność

Praxisdienst oferuje szeroki wybór produktów medycznych. Aby uzyskać dostęp do profesjonalnych produktów, proszę wybrać specjalność.


Kategorię w nagłówku można zmienić w dowolnym momencie.

Wpisz, aby zobaczyć wyniki...
Grupy produktów
    Treści
    Z Twoich list zapamiętanych produktów ()
      Produkty pasujące do szukanej frazy ()
        Pokaż wszystkie produkty
          Ostatnio oglądane
            Ostatnio kupione produkty