Od pioniera do lidera na międzynarodowym rynku
Historia firmy od 1953 roku do dzisiaj
Od ponad 65 lat zaopatrujemy gabinety lekarskie w akcesoria i sprzęt medyczny. Praxisdienst rozpoczął działalność jako jeden z pierwszych sklepów wysyłkowych z zaopatrzeniem medycznym. W międzyczasie firma rozwinęła się do największego dostawcy materiałów medycznych o międzynarodowym zasięgu. Do grona naszych Klientów należą gabinety lekarskie, szpitale, salony fzjoterapii, kluby sportowe i firmy produkcyjne w całej Europie.
Pierwszy sklep wysyłkowy z zaopatrzeniem medycznym
Założony w 1953 roku sklep Praxisdienst jako pierwszy na rynku rozpoczyna sprzedaż wysyłkową produktów medycznych o zasięgu ogólnoniemieckim. Jest to, w przeciwieństwie do działających lokalnie, stacjonarnych dostawców, niemała innowacja. Praxisdienst umożliwia lekarzom z całego kraju zamawianie zarówno materiałów zużywalnych, jak i wyposażenia gabinetu, w wygodny, wysyłkowy sposób i przede wszystkim z jednej ręki.
Przeniesienie siedziby
W roku 1978 siedziba firmy przenosi się z Wuppertalu do Longuich w pobliżu Trewiru. Znajdujące się w niewielkiej odległości do Francji i krajów Beneluksu miasteczko posiada doskonałe położenie komunikacyjne dla ekspandującej na całą Europę firmy. Lata po przeniesieniu siedziby cechują się stałym rozszerzaniem i dostosowywaniem asortymentu do rosnących potrzeb zaopatrywanych placówek i rozwoju w dziedzinie techniki medycznej.
Kontynuacja sukcesu sprzedaży wysyłkowej
Praxisdienst rozwija się do znanego i szanowanego dystrybutora materiałów medycznych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wydawane są 4 katalogi zawierające szeroki i stale aktualny asortyment zaopatrzenia i sprzętu medycznego. Klienci sklepu chwalą sobie fachową poradę z indywidualnym podejściem do Klienta. Pod tym mottem staramy się działać do dzisiaj. Kompetentna i miła obsługa Klienta przez naszych Konsultantów medycznych jest ważnym elementem naszego sukcesu.
Pierwszy internetowy sklep dla lekarzy
Sukces innowacyjnego wprowadzenia sprzedaży wysyłkowej dla zaopatrzenia medycznego w 1953 roku pozwolił firmie spróbować kolejnego nowatorskiego projektu. 55 lat później Praxisdienst uruchamia, jako pierwszy na rynku, specjalistyczny, internetowy sklep dla lekarzy i placówek medycznych. Od tej pory Klienci wybierać mogą spośród klasycznego zamawiania przez katalog i nowoczesnego składania zamówień przez internet.
Sklep Praxisdienst online nie tylko po niemiecku
Sukcesy na rynku niemieckojęzycznym są dla nas inspiracją do rozszerzenia zasięgu sklepu online na nowe rynki. Od 2008 roku oferujemy naszym Klientom w Holandii możliwość zamawiania materiałów medycznych online w ich języku. Obiecujący początek międzynarodowej ekspansji skłania nas do dołączenia stron w języku angielskim i francuskim. W krótkim czasie do oferty naszego sklepu w nowych wersjach językowych dołączają witryna polska, hiszpańska i włoska, które stale rozbudowujemy.
Start dla sklepu weterynaryjnego
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na materiały weterynaryjne w roku 2009 tworzymy nową sekcję naszego sklepu. Tworzymy szeroki asortyment produktów weterynaryjnych, umożliwiając lekarzom weterynarii, klinikom, schroniskom dla zwierząt oraz rolnikom wygodne zamawianie w specjalistycznym sklepie online.
Nowe centrum logistyczne
Wciąż rosnąca liczba zamówień stawia przed nami nowe wyzwania logistyczne. W roku 2013 powstaje nowy magazyn o większej wydajności. Cały proces logistyczny jest teraz szybszy i bardziej efektywny, wyznaczając jednocześnie nowe standardy w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Nowy sklep stomatologiczny
Jako dostawca wysokiej jakości zaopatrzenia medycznego, sklep Praxisdienst decyduje o rozszerzeniu działalności o materiały stomatologiczne. W roku 2014 otwieramy specjalistyczną sekcję stomatologiczną. Aby sprostać potrzebom lekarzy dentystów i ich personelu zatrudniamy specjalistów z dziedziny stomatologii, którzy nie tylko służą naszym Klientom fachową poradą, lecz również troszczą się o profesjonalne rozbudowanie sklepu online w tej dziedzinie.
Budowa nowej centrali w Longuich
Rosnący sukces wymaga zatrudnienia większej ilości pracowników, a co za tym idzie stworzenia odpowiednich warunków do obsługi wciąż powiększającej się liczby zamówień. Rozpoczyna się planowanie budowy większego obiektu. Nowe, nowoczesne biura i lokale otwieramy jesienią 2015 roku.
Nowy wizerunek
Rozszerzenie oferty o nowe dziedziny i specjalistyczne produkty oraz dynamiczny rozwój jako międzynarodowy dostawca materiałów medycznych prowadzą do decyzji o nowoczesnym i jednolitym wizerunku firmy. W 2016 roku powstaje nowe logo przedsiębiorstwa, reprezentujące tożsamość marki w świeżych kolorach niebieskim i zielonym. Nowo wybrane logo znajduje uznanie wśród Klientów i dostawców.
Zdobywca nagrody Shop Usability Award
Nasze ciągłe starania w kierunku uczynienia sklepu internetowego Praxisdienst jak najbardziej wygodnym i przyjaznym dla użytkownika, uhonorowane zostały w roku 2017 nagrodą Shop Usability Award w kategorii B2B. Nagroda ta stanowi najwyższe wyróżnienie z zakresu e-commerce na rynku niemieckojęzycznym. Po raz pierwszy nagroda przyznana została sklepowi z branży medycznej. Nagroda ta jest stanowi dla nas wyraz uznania, zachęcający nas do dalszych wysiłków dla naszych Klientów.
Rozbudowa centrum logistycznego
Nadal cieszymy się rosnącą liczbą zamówień i pozytywnym rozwojem na międzynarodowym rynku. Niezbędna staje się więc rozbudowa infrastruktury logistycznej. Naszym celem jest zwiększenie wydajności, bedącej podstawą dalszego rozwoju, wysokiej dostępności produktów i wysokich standardów.
Wprowadzenie klubu PLUS
Specjalnie dla naszych stałych Klientów! Członkostwo Praxisdienst PLUS to program oferujący liczne zalety: członkowie w klubie PLUS otrzymują rabat 5 % na wszystkie towary, zbierają punkty, a ich zamówienia opracowywane są w pierwszej kolejności. Z tej wyjątkowej zniżki korzysta już wielu naszych Klientów. Więcej informacji tutaj.
Nowa aplikacja do zamówień!
Innowacyjna aplikacja do zamówień Praxisdienst to idealne narzędzie dla Zamawiających regularnie. Wyszukiwanie produktów następuje szybko i wygodnie, bez konieczności ręcznego wpisywania potrzebnych produktów na stronie sklepu. Dodatkowo zamawianie przez aplikację wyklucza błędne zamówienie, ponieważ skanujesz dokładnie to, czego potrzebujesz! Więcej informacji tutaj.
Uruchomienie instalacji fotowoltaicznej
Praxisdienst rozpoczyna kolejny ważny etap zrównoważonego rozwoju w kierunku neutralności klimatycznej. Instalacja fotowoltaiczna, która została zamontowana na dachu magazynu logistycznego, już dziś wytwarza wystarczającą ilość energii, aby pokryć zapotrzebowanie na prąd całej infrastruktury logistycznej. Mimo tego już myślimy o krok do przodu: już teraz spełniamy wymogi techniczne potrzebne do rozbudowy tej instalacji.Start w pełni zautomatyzowanego systemu magazynowego AutoStore
Aby sprostać ciągle zwiększającemu się zapotrzebowaniu, w lecie 2020 roku uruchomiliśmy nasz nowy system magazynowy AutoStore, który pomógł nam stworzyć ponad 15.000 nowych miejsc magazynowych. Oprócz zwiększenia pojemności magazynu ten w pełni automatyczny, obsługiwany przez roboty system zarządzania magazynem pozwala nam na znaczne zwiększenie wydajności podczas pracy na dwie zmiany. Całkowita automatyzacja praktycznie wyklucza możliwość pomyłki i popełnienia błędu. Zaplanowaliśmy również już rozbudowę tego przyszłościowego systemu.
Kontynuacja naszej strategii ochrony środowiska
Konsekwetnie realizujemy podjętą strategię rozwoju naszego przedsiębiorstwa w sposób jak najmniej obciążąjący środowisko naturalne. Dzięki rozszerzeniu instalacji fotowoltaicznej możemy obecnie całkowicie niezależnie zasilać nasze centrum logistyczne. Na dachu naszego budynku biurowego zainstalowaliśmy nowoczesną turbinę wiatrową, którą w niedalekiej przyszłości planujemy wykorzystać do pozyskiwania energii elektrycznej. Ponadto powoli zmieniamy naszą flotę samochodów na pojazdy o napędzie elektrycznym. Dzięki uruchomieniu stacji ładowania samochodów elektrycznych spełniamy już odpowiednie do tego wymogi.
Po raz pierwszy 100 pracowników w dwóch lokalizacjach
Uruchamiając w 2007 roku nasz sklep internetowy z zaopatrzeniem medycznym staliśmy się pionierem w naszej branży. Tamta decyzja okazała się najlepszą, jaką mogliśmy wtedy podjąć, i pomogła nam konsekwentnie rozwijać naszą firmę. Dziś po raz pierwszy w historii zatrudniamy ponad 100 pracowników w dwóch lokalizacjach, co napawa nas niezwykłą dumą. Aby nadal utrzymać obrany kurs na rozwój, nieustannie poszukujemy zaangażowanych pracowników, którzy obejmą aktualne wakaty.
100 % oświetlenia LED w logistyce
Świetlówki w końcu doczekały się swojego dnia. Podczas gdy ostatnia rozbudowa naszego zakładu logistycznego od samego początku wyposażona była w wysokowydajne oświetlenie LED, obecnie wymiana została zakończona we wszystkich częściach budynku. Dzięki zastosowaniu technologii LED uzyskujemy oszczędność energii na poziomie około 40%. Nowe oświetlenie LED o zoptymalizowanym oddawaniu barw stwarza również lepsze warunki pracy dla naszych pracowników.
Wyróżnienie nagrodą "German B2B Award 2020/21"
Praxisdienst zdobył 1. miejsce w kategorii Satysfakcja Klientów w największym niemieckim rankingu B2B w sektorze "Zaopatrzenie medyczne (sklepy internetowe)". Niemiecka nagroda German B2B Award jest przyznawana przez DtGV, Niemieckie Stowarzyszenie Badań nad Konsumentami. W niezależnym rankingu oceniono 1370 firm ze 100 różnych branż na podstawie ogólnokrajowej ankiety przeprowadzonej online wśród klientów.
Kurs na przyszłość
Stałe rozszerzanie asortymentu o aktualne nowości światowego rynku medycznego, innowacyjne funkcje w sklepie internetowym, ułatwiające znalezienie i zamawianie produktów czy usprawnienie procesów logistycznych to jedynie mała część naszych planów na przyszłość. Już teraz myślimy o ponownym rozszerzeniu centrali i hali magazynowej, co pomoże nam w osiągnięciu celów, które stawiamy sobie z myślą o naszych Klientach.