,,Kto przestaje być lepszy, przestał być dobry."
- Philipp Rosenthal
Konkurs innowacyjności TOP 100
Jako jedyny konkurs innowacyjności w Niemczech, TOP 100 nagradza średnie przedsiębiorstwa za ich zarządzanie innowacjami oraz sukcesy w dziedzinie innowacji. Proces podejmowania decyzji, które z biorących udział przedsiębiorstw znajdzie się w grupie 100 najlepszych, opiera się na naukowo uzasadnionych badaniach obejmujących ponad 100 kryteriów w pięciu kategoriach. Wyróżnienie nie dotyczy pojedynczych produktów, ocenie podlegają wszystkie etapy procesu innowacyjnego.
Do konkursu innowacyjności zostaliśmy zgłoszeni przez gminę, w której swoją siedzibę ma Praxisdienst, i postanowiliśmy wziąć w nim udział. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w TOP 100 w naszej klasie wielkości. Nie chcemy jednak spocząć na laurach, lecz traktujemy to jako motywację do dalszego rozwoju w przyszłości i konsekwentnej pracy nad innowacjami dla naszych klientów. Utwierdza nas to jednak w przekonaniu, że jesteśmy na dobrej drodze i jednocześnie uświadamia nam, jak wielki potencjał tkwi w naszej firmie.
Potencjał innowacyjności przedsiębiorstw mierzony jest w pięciu kategoriach:
- Sukces w dziedzinie innowacji
- Klimat sprzyjający innowacjom
- Innowacyjne procesy i organizacja
- Orientacja zewnętrzna/Open Innovation
- Kierownictwo promujące innowacje
Poddawane ocenie są nie tylko sukces rynkowy nowy produktów i usług oraz oszczędność kosztów dzięki innowacjom procesowym, lecz również potencjał innowacyjny tkwiący w przedsiębiorstwie. Aby zapewnić równe szanse wszystkim firmom, uczestnicy podzieleni są na trzy klasy wielkościowe. Benchmarking jest zaprojektowany w taki sposób, że uwzględnia również cechy charakterystyczne dla danego sektora. Dzięki temu możliwe jest porównanie firm z różnych branż. Na przykład dostawcy usług mają takie same szanse na zdobycie nagrody jak firmy produkcyjne.
W TOP 100 uczestnicy rywalizują w trzech kategoriach wielkościowych: przedsiębiorstwa zatrudniające do 50 pracowników, przedsiębiorstwa zatrudniające od 51 do 200 pracowników oraz przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 200 pracowników. W każdej kategorii wielkościowej nagradzanych jest maksymalnie 100 firm. Udziałem w rywalizacji co roku zainteresowanych jest około 3000 przedsiębiorstw, ale dla zdecydowanej większości z nich wymagania procesu selekcji są zbyt wysokie. Już sama rejestracja do TOP 100 jest dużym wyzwaniem. Ponad 500 firm pokonuje tę przeszkodę i ostatecznie składa wniosek. Do konkursu przystępują tylko ci, którzy uważają, że mają szansę dotrzeć do mety. Mimo to średnio 30-40 proc. firm odpada po drodze, co przemawia za ostrą selekcją.
Zebrane dane są oceniane przez prof. dr Nikolausa Franke i jego zespół. Określony w sposób naukowy potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa decyduje o tym, kto znajdzie się w nowym TOP 100. Prof. dr Franke jest dyrektorem naukowym TOP 100 i dyrektorem Instytutu Przedsiębiorczości i Innowacji na Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu. Jest uważany za jednego z czołowych badaczy innowacji na świecie.
Dlaczego również Praxisdienst znalazł się w TOP 100
Usługa Sprechstundenbedarf w Niemczech: więcej czasu na rzeczy ważne
Dzięki naszej kompleksowej usłudze Sprechstundenbedarf (refundowane zaopatrzenie gabinetów medycznych) codziennie odciążamy liczne gabinety lekarskie i przychodnie w Niemczech. Zamawianie tego rodzaju zaopatrzenia jest z różnych powodów jednym z najbardziej nielubianych zadań. Często trzeba długo szukać, aby dowiedzieć się, czy dany artykuł podlega refundacji, czy też nie. Jeśli istnieją wątpliwości, zazwyczaj dla bezpieczeństwa zakup finansowany jest z własnego budżetu gabinetu.
Właśnie w tym momencie personel medyczny traci najwięcej cennego czasu, którego potem może zabraknąć w innym miejscu, np. podczas opieki nad pacjentami. Dlatego też zdecydowaliśmy się wprowadzić kompleksową i całkowicie bezpłatną usługę realizacji zamówień Sprechstundenbedarf. Klienci Praxisdienst przesyłają nam swoje zapotrzebowanie, my sprawdzamy, czy wszystkie produkty kwalifikują się do refundacji, a następnie wystawiamy odpowiednią receptę na artykuły SSB i rozliczamy się z właściwą kasą chorych. Dzięki nowym funkcjom sklepu można też na pierwszy rzut oka rozpoznać, jakie artykuły zaliczają się do Sprechstundenbedarf. W ten sposób ułatwiamy naszym klientom podjęcie decyzji o zakupie.
Dalsze informacje na temat naszej usługi Sprechstundenbedarf w Niemczech
Aplikacja easyOrder: Łatwiejsze i szybsze zamawianie
Aby nasi klienci mogli składać zamówienia jeszcze szybciej i łatwiej, stworzyliśmy nową wersję aplikacji do zamówień. Dzięki tej darmowej aplikacji powtarzające się zamówienia można składać dwa razy* szybciej niż w naszym sklepie internetowym. (*Średnia wartość według Google Analytics)
Propozycje produktów i ich ilości dopasowane do wybranej specjalizacji
Cyfrowy formularz zamówienia ze wszystikimi zamawianymi w przeszłości artykułami
Dziecinnie proste dodawanie i usuwanie artykułów poprzez przesuwanie
Intuicyjna wyszukiwarka produktów po ich nazwie, kodzie EAN, PZN czy numerze artykułu
Alarm przypominający o zamówieniu kończących się produktów
Aplikacja wkrótce dostępna będzie także w języku polskim!
W pełni zautomatyzowany system magazynowy: większe bezpieczeństwo i wydajność
W ostatnich latach nieustannie pracowaliśmy nad tym, aby sprostać stale rosnącemu zapotrzebowaniu i coraz większej ilości zamówień. Poza rozbudową możliwości magazynowych, kluczowy nacisk położyliśmy na zwiększenie wydajności naszego magazynu.
Dziś, w 2023 roku, w naszym magazynie głównym w Longuich o powierzchni 7000 m2 przechowujemy ok. 35 000 artykułów na 40 000 miejsc magazynowych. 25 000 z nich jest w pełni zautomatyzowane i obsługiwane aktualnie przez łącznie 21 robotów. Wielokrotnie nagradzany system AutoStore oferuje niezrównaną niezawodność operacyjną i pomaga nam osiągnąć znaczną przewagę wydajnościową nad operacjami magazynowymi przeprowadzanymi ręcznie. Zużycie energii elektrycznej na potrzeby funkcjonowania AutoStore jest w całości pokrywane przez instalację fotowoltaiczną na dachu naszego magazynu.
Skanując każdy artykuł za pomocą skanera kodów kreskowych, oferujemy naszym klientom duże bezpieczeństwo. Ponadto wszystkie procesy w naszym magazynie mogą zostać prześledzone do najmniejszego szczegółu. Zapisane informacje są przekazywane do naszego systemu, dzięki czemu wszystkie istotne dane, takie jak numer partii, termin przydatności do użytku i wiele innych, są w równym stopniu dostępne dla każdego.