Od pioniera do lidera na międzynarodowym rynku
Historia firmy od 1953 roku do dzisiaj
Od ponad 65 lat zaopatrujemy gabinety lekarskie w akcesoria i sprzęt medyczny. Praxisdienst rozpoczął działalność jako jeden z pierwszych sklepów wysyłkowych z zaopatrzeniem medycznym. W międzyczasie firma rozwinęła się do największego dostawcy materiałów medycznych o międzynarodowym zasięgu. Do grona naszych Klientów należą gabinety lekarskie, szpitale, salony fzjoterapii, kluby sportowe i firmy produkcyjne w całej Europie.
Pierwszy sklep wysyłkowy z zaopatrzeniem medycznym
Założony w 1953 roku sklep Praxisdienst jako pierwszy na rynku rozpoczyna sprzedaż wysyłkową produktów medycznych o zasięgu ogólnoniemieckim. Jest to, w przeciwieństwie do działających lokalnie, stacjonarnych dostawców, niemała innowacja. Praxisdienst umożliwia lekarzom z całego kraju zamawianie zarówno materiałów zużywalnych, jak i wyposażenia gabinetu, w wygodny, wysyłkowy sposób i przede wszystkim z jednej ręki.
Przeniesienie siedziby
W roku 1978 siedziba firmy przenosi się z Wuppertalu do Longuich w pobliżu Trewiru. Znajdujące się w niewielkiej odległości do Francji i krajów Beneluksu miasteczko posiada doskonałe położenie komunikacyjne dla ekspandującej na całą Europę firmy. Lata po przeniesieniu siedziby cechują się stałym rozszerzaniem i dostosowywaniem asortymentu do rosnących potrzeb zaopatrywanych placówek i rozwoju w dziedzinie techniki medycznej.
Kontynuacja sukcesu sprzedaży wysyłkowej
Praxisdienst rozwija się do znanego i szanowanego dystrybutora materiałów medycznych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wydawane są 4 katalogi zawierające szeroki i stale aktualny asortyment zaopatrzenia i sprzętu medycznego. Klienci sklepu chwalą sobie fachową poradę z indywidualnym podejściem do Klienta. Pod tym mottem staramy się działać do dzisiaj. Kompetentna i miła obsługa Klienta przez naszych Konsultantów medycznych jest ważnym elementem naszego sukcesu.
Pierwszy internetowy sklep dla lekarzy
Sukces innowacyjnego wprowadzenia sprzedaży wysyłkowej dla zaopatrzenia medycznego w 1953 roku pozwolił firmie spróbować kolejnego nowatorskiego projektu. 55 lat później Praxisdienst uruchamia, jako pierwszy na rynku, specjalistyczny, internetowy sklep dla lekarzy i placówek medycznych. Od tej pory Klienci wybierać mogą spośród klasycznego zamawiania przez katalog (wycofane w 2019 r.) i nowoczesnego składania zamówień przez internet.
Sklep Praxisdienst online nie tylko po niemiecku
Sukcesy na rynku niemieckojęzycznym są dla nas inspiracją do rozszerzenia zasięgu sklepu online na nowe rynki. Od 2008 roku oferujemy naszym Klientom w Holandii możliwość zamawiania materiałów medycznych online w ich języku. Obiecujący początek międzynarodowej ekspansji skłania nas do dołączenia stron w języku angielskim i francuskim. W krótkim czasie do oferty naszego sklepu w nowych wersjach językowych dołączają witryna polska, hiszpańska i włoska, które stale rozbudowujemy.
Start dla sklepu weterynaryjnego
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na materiały weterynaryjne w roku 2009 tworzymy nową sekcję naszego sklepu. Tworzymy szeroki asortyment produktów weterynaryjnych, umożliwiając lekarzom weterynarii, klinikom, schroniskom dla zwierząt oraz rolnikom wygodne zamawianie w specjalistycznym sklepie online.
Nowe centrum logistyczne
Wciąż rosnąca liczba zamówień stawia przed nami nowe wyzwania logistyczne. W roku 2013 powstaje nowy magazyn o większej wydajności. Cały proces logistyczny jest teraz szybszy i bardziej efektywny, wyznaczając jednocześnie nowe standardy w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Nowy sklep stomatologiczny
Jako dostawca wysokiej jakości zaopatrzenia medycznego, sklep Praxisdienst decyduje o rozszerzeniu działalności o materiały stomatologiczne. W roku 2014 otwieramy specjalistyczną sekcję stomatologiczną. Aby sprostać potrzebom lekarzy dentystów i ich personelu zatrudniamy specjalistów z dziedziny stomatologii, którzy nie tylko służą naszym Klientom fachową poradą, lecz również troszczą się o profesjonalne rozbudowanie sklepu online w tej dziedzinie.
Budowa nowej centrali w Longuich
Rosnący sukces wymaga zatrudnienia większej ilości pracowników, a co za tym idzie stworzenia odpowiednich warunków do obsługi wciąż powiększającej się liczby zamówień. Rozpoczyna się planowanie budowy większego obiektu. Nowe, nowoczesne biura i lokale otwieramy jesienią 2015 roku.
Nowy wizerunek
Rozszerzenie oferty o nowe dziedziny i specjalistyczne produkty oraz dynamiczny rozwój jako międzynarodowy dostawca materiałów medycznych prowadzą do decyzji o nowoczesnym i jednolitym wizerunku firmy. W 2016 roku powstaje nowe logo przedsiębiorstwa, reprezentujące tożsamość marki w świeżych kolorach niebieskim i zielonym. Nowo wybrane logo znajduje uznanie wśród Klientów i dostawców.
Zdobywca nagrody Shop Usability Award
Nasze ciągłe starania w kierunku uczynienia sklepu internetowego Praxisdienst jak najbardziej wygodnym i przyjaznym dla użytkownika, uhonorowane zostały w roku 2017 nagrodą Shop Usability Award w kategorii B2B. Nagroda ta stanowi najwyższe wyróżnienie z zakresu e-commerce na rynku niemieckojęzycznym. Po raz pierwszy nagroda przyznana została sklepowi z branży medycznej. Nagroda ta jest stanowi dla nas wyraz uznania, zachęcający nas do dalszych wysiłków dla naszych Klientów. Rok 2017 był dla nas przełomowy również pod względem obrotów - po raz pierwszy Praxisdienst uzyskał większość swojego obrotu ze sprzedaży online.
Rozbudowa centrum logistycznego
Nadal cieszymy się rosnącą liczbą zamówień i pozytywnym rozwojem na międzynarodowym rynku. Niezbędna staje się więc rozbudowa infrastruktury logistycznej. Naszym celem jest zwiększenie wydajności, bedącej podstawą dalszego rozwoju, wysokiej dostępności produktów i wysokich standardów.
Wprowadzenie klubu PLUS
Zadowolenie naszych stałych klientów jest dla nas bardzo ważne. Dlatego też stworzyliśmy członkostwo Praxisdienst PLUS, oferujące liczne zalety: członkowie w klubie PLUS otrzymują rabat 5 % na każde zamówienie, zbierają punkty, a ich zamówienia opracowywane są w pierwszej kolejności. Z tej wyjątkowej zniżki korzysta już wielu naszych Klientów.
Nowa aplikacja do zamówień!
Innowacyjna aplikacja do zamówień Praxisdienst to idealne narzędzie dla Zamawiających regularnie. Wyszukiwanie produktów następuje szybko i wygodnie, bez konieczności ręcznego wpisywania potrzebnych produktów na stronie sklepu. Dodatkowo zamawianie przez aplikację wyklucza błędne zamówienie, ponieważ skanujesz dokładnie to, czego potrzebujesz! Nasza aplikacja do zamówień to absolutna nowość w branży, oferująca wygodę na miarę 21-szego wieku.
Uruchomienie instalacji fotowoltaicznej
Praxisdienst rozpoczyna kolejny ważny etap zrównoważonego rozwoju w kierunku neutralności klimatycznej. Instalacja fotowoltaiczna, która została zamontowana na dachu magazynu logistycznego, już dziś wytwarza wystarczającą ilość energii, aby pokryć zapotrzebowanie na prąd całej infrastruktury logistycznej. Mimo tego już myślimy o krok do przodu: już teraz spełniamy wymogi techniczne potrzebne do rozbudowy tej instalacji. Z myślą o środowisku naturalnym odeszliśmy także od drukowania klasycznych katalogów i przeszliśmy do sprzedaży wyłącznie w formie elektronicznej.
Start w pełni zautomatyzowanego systemu magazynowego AutoStore
Aby sprostać ciągle zwiększającemu się zapotrzebowaniu, w lecie 2020 roku uruchomiliśmy nasz nowy system magazynowy AutoStore, który pomógł nam stworzyć ponad 15.000 nowych miejsc magazynowych. Oprócz zwiększenia pojemności magazynu ten w pełni automatyczny, obsługiwany przez roboty system zarządzania magazynem pozwala nam na znaczne zwiększenie wydajności podczas pracy na dwie zmiany. Całkowita automatyzacja praktycznie wyklucza możliwość pomyłki i popełnienia błędu. Zaplanowaliśmy również już rozbudowę tego przyszłościowego systemu.
Kontynuacja naszej strategii ochrony środowiska
Konsekwetnie realizujemy podjętą strategię rozwoju naszego przedsiębiorstwa w sposób jak najmniej obciążąjący środowisko naturalne. Dzięki rozszerzeniu instalacji fotowoltaicznej możemy obecnie całkowicie niezależnie zasilać nasze centrum logistyczne. Na dachu naszego budynku biurowego zainstalowaliśmy nowoczesną turbinę wiatrową, którą w niedalekiej przyszłości planujemy wykorzystać do pozyskiwania energii elektrycznej. Ponadto powoli zmieniamy naszą flotę samochodów na pojazdy o napędzie elektrycznym. Dzięki uruchomieniu stacji ładowania samochodów elektrycznych spełniamy już odpowiednie do tego wymogi.
Po raz pierwszy 100 pracowników w dwóch lokalizacjach
Uruchamiając w 2007 roku nasz sklep internetowy z zaopatrzeniem medycznym staliśmy się pionierem w naszej branży. Tamta decyzja okazała się najlepszą, jaką mogliśmy wtedy podjąć, i pomogła nam konsekwentnie rozwijać naszą firmę. Dziś po raz pierwszy w historii zatrudniamy ponad 100 pracowników w dwóch lokalizacjach, co napawa nas niezwykłą dumą. Aby nadal utrzymać obrany kurs na rozwój, nieustannie poszukujemy zaangażowanych pracowników, którzy obejmą aktualne wakaty.
100 % oświetlenia LED w logistyce
Świetlówki w końcu doczekały się swojego dnia. Podczas gdy ostatnia rozbudowa naszego zakładu logistycznego od samego początku wyposażona była w wysokowydajne oświetlenie LED, obecnie wymiana została zakończona we wszystkich częściach budynku. Dzięki zastosowaniu technologii LED uzyskujemy oszczędność energii na poziomie około 40%. Nowe oświetlenie LED o zoptymalizowanym oddawaniu barw stwarza również lepsze warunki pracy dla naszych pracowników.
Wyróżnienie nagrodą "German B2B Award 2020/21"
Praxisdienst zdobył 1. miejsce w kategorii Satysfakcja Klientów w największym niemieckim rankingu B2B w sektorze "Zaopatrzenie medyczne (sklepy internetowe)". Niemiecka nagroda German B2B Award jest przyznawana przez DtGV, Niemieckie Stowarzyszenie Badań nad Konsumentami. W niezależnym rankingu oceniono 1370 firm ze 100 różnych branż na podstawie ogólnokrajowej ankiety przeprowadzonej online wśród klientów.
Nowy paczkomat Praxisdienst Collect
Od teraz nasi klienci mają do wyboru opcję dostarczenia zamówionego towaru do nowego punktu odbioru zamówień - paczkomatu Praxisdienst Collect. Znajduje się on na terenie naszego centrum logistycznego w D-54340 Longuich. Pozwala to nie tylko zaoszczędzić na kosztach wysyłki, ale także odbierać zamówione towary przez całą dobę. Kod potrzebny do odbioru zamówienia wysyłamy za pośrednictwem poczty elektronicznej, gdy tylko zostanie ono zrealizowane i będzie gotowe do odbioru.
Nowa usługa dostawy kurierem w Luksemburgu - Praxisdienst NOW
Dzięki Praxisdienst NOW, nowej usłudze dostawy kurierskiej, nasi klienci mogą teraz otrzymać pilnie potrzebny towar pod wskazany adres w Luksemburgu w ciągu zaledwie 3 godzin. Dostawa następuje niezwłocznie po złożeniu zamówienia, pod warunkiem, że zamówienie wpłynie do nas nie później niż do godziny 16:00 w dniu roboczym, a towar jest aktualnie dostępny w magazynie.
Innowacyjne urządzenia medyczne w PD Store Testcenter
Pod koniec 2021 roku otworzyliśmy dla klientów nasz Praxisdienst Store Testcenter w Longuich niedaleko Trewiru (zachodnie Niemcy). Na powierzchni ok. 300m2 zebraliśmy najnowsze i najbardziej innowacyjne urządzenia medyczne różnych producentów. Oferujemy nie tylko możliwość przetestowania sprzętu przed zakupem, lecz również profesjonalne doradztwo naszych techników medycznych. Umówienie się na prezentację urządzeń jest możliwe mailowo lub telefonicznie, terminy dostępne są także w weekendy.
Wyróżnienie nagrodą „Deutscher Gesundheits-Award 2022”
Praxisdienst należy do najlepszych usługodawców w branży medycznej - potwierdza to wyróżnienie nagrodą „Deutscher Gesundheits-Award 2022” w kategorii „Technika medyczna - sklepy internetowe”. Przed wręczeniem nagród w dniu 1 września 2022 roku oceniono ponad 33 000 opinii klientów na temat ponad 300 firm.
Niemiecki kanał telewizyjny n-tv oraz Niemiecki Instytut Jakości Usług (Deutsche Institut für Service-Qualität) przyznali wyróżnienie „Deutschen Gesundheits-Award” w 2022 roku po raz pierwszy.
Łatwiejsze i szybsze zamawianie z aplikacją easyOrder
Aby klienci naszego sklepu mogli składać zamówienia jeszcze łatwiej i szybciej, stworzyliśmy nową aplikację do zamówień easyOrder, dostępną dla użytkowników systemów Apple i Android. Za pośrednictwem aplikacji klienci mają dostęp do produktów z zakresu wybranej specjalizacji, a także otrzymują praktyczne propozycje odnośnie nowych artykułów i zamawianej ilości. Oprócz tego mogą korzystać z wydajniejszej wyszukiwarki, cyfrowych formularzy zamówienia i personalizowanego alarmu przypominającemu o zamówieniu. Aplikacja dostępna jest także w języku polskim.
Bezpłatne zamówienia Sprechstundenbedarf dla klientów z Niemiec
Zamawianie i rozliczanie refundowanego przez niemiecką kasę chorych zaopatrzenia gabinetu z kategorii Sprechstundenbedarf nie należy do przyjemnych zadań. Nie zawsze jest jasne, czy dany artykuł można rozliczyć jako SSB, czy też trzeba zakupić go z własnej kieszeni.
Żeby ułatwić naszym klientom ich codzienną pracę, oferujemy możliwość przesłania nam zamówienia na artykuły SSB. My sprawdzimy, jakie produkty podlegają refundacji, wystawimy odpowiednią receptę i zajmiemy się rozliczeniem z właściwą kasą chorych. Nasza usługa Sprechstundenbedarf jest dla naszych klientów oczywiście bezpłatna. Ponadto, nasza nowa funkcja SSB w sklepie internetowym pozwoli na pierwszy rzut oka rozpoznać, czy dany artykuł można rozliczyć jako Sprechstundenbedarf. W ten sposób niejako ułatwiamy klientom podjęcie decyzji, jakie artykuły włożyć do koszyka.
Modernizacja i rozbudowa naszej logistyki
Nowy, rozbudowany system przenośników oraz innowacyjne roboty pozowliły nam znacznie zwiększyć nasze możliwości wysyłkowe - aż do 500 paczek na godzinę. Ponadto cały nasz proces logistyczny odbywa się bez użycia papieru. Od momentu dostarczenia na magazyn do chwili wysyłki towary są rejestrowane i zarządzane za pomocą kodów kreskowych. Pozwala nam to zmniejszyć ryzyko popełnienia błędu, a dodatkowo umożliwia dokumentowanie numerów partii i terminów przydatności do użytku, aby móc niezwłocznie zareagować na ewentualne wycofanie produktu z rynku przez producenta.
Wyróżnienie nagrodą Top Innovator 2023
W tym roku Praxisdienst otrzymał niemieckie wyróżnienie Top Innovator 2023. Nagrodę przyznaje niezależne gremium naukowe, a jej celem jest uhonorowanie przedsiębiorstw odznaczających się innowacyjnością i progresywnymi rozwiązaniami, jak np. nasza aplikacja do zamówień easyOrder czy w pełni zautomatyzowana logistyka. Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w TOP 100 w naszej klasie wielkości i traktujemy to wyróżnienie jako motywację do dalszego rozwoju w przyszłości i pracy nad polepszeniem doświadczenia naszych klientów.
Kurs na przyszłość
Stałe rozszerzanie asortymentu o aktualne nowości światowego rynku medycznego, innowacyjne funkcje w sklepie internetowym, ułatwiające znalezienie i zamawianie produktów czy usprawnienie procesów logistycznych to jedynie mała część naszych planów na przyszłość. Już teraz myślimy o ponownym rozszerzeniu centrali i hali magazynowej, co pomoże nam w osiągnięciu celów, które stawiamy sobie z myślą o naszych Klientach.